De plek waar je makkelijk een event kan vinden en plaatsen.

Terug naar overzicht

SWOCC Boekpresentatie Corporate Branding & Consumenten op Social Media

voeg toe aan Outlook Agenda

soort event: bijeenkomst
onderwerpen: communicatie/pr, corporate communicatie, nieuwe media, online marketing, strategie
wanneer: van 6 februari 2018
over: Corporate Branding & Social Media
wie of wat: Theo Araujo
prijs: Gratis voor SWOCC begunstigers

Boek nu

De SWOCC publicatie 73 Corporate Branding and Consumers laat zien dat wat consumenten op social media lezen over een corporate brand mede bepaalt wat zij van het product brand vinden. Zelfs wanneer het geen onderdeel is van de communicatiestrategie van een bedrijf, associëren consumenten het product met de corporate brand. In hoeverre draagt social media hieraan bij? Wat zijn de strategieën – en bijbehorende gevolgen – die bedrijven in kunnen zetten bij het vertalen van de corporate branding strategie naar een social media beleid?
Op dinsdag 6 februari presenteert Theo Araujo de nieuwste SWOCC publicatie 75 die deze en meer vragen beantwoordt en daarnaast aanbevelingen geeft voor het opzetten van een social media strategie met de corporate brand in gedachten. Hiertoe voerde hij analyses uit naar het social media gedrag van consumenten en bedrijven in Nederland.

Tijdens de bijeenkomst wordt verder ingegaan op de volgende vragen:

- Noemen consumenten en bedrijven de corporate
brand in posts over het product brand?
- Over welke onderwerpen wordt gesproken in relatie
tot de corporate brand en verschilt dat van het
product brand?
- Als consumenten op social media praten over het
product of corporate brand, met wie praten zij dan?
Met het webcare team, met andere consumenten,
met media, met onderzoekers?

- Gaan consumenten die in gesprek gaan over het
product brand, ook in gesprek met de corporate
brand?

Vervolgens presenteren twee corporate branding experts een praktijk case. Stefan Bothoff spreekt over de social media strategie van Vodafone-Ziggo. Een interessante case gezien de recente fusie. Renske Siersema spreekt over de social media strategie van KLM.

Trefwoorden

Social Media, Corporate Branding, Consumentengedrag, SWOCC, Merk & Management

Locatie

Doelenzaal, UB (UvA), Amsterdam

Prijs:

De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers. Geen SWOCC begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@swocc.nl

Meer informatie

Informatie opvragen

Boek nu

Untitled Document

 

  © Adfo Groep 2013    Contact    Adverteren    Het Tijdschrift    Colofon    Disclaimer    Privacy Statement    Algemene Voorwaarden