Adverteren

Adverteren

Adformatie is hét crossmediaal platform voor de marketingprofessional. Met 24 uur per dag nieuws, achtergronden en ontwikkelingen uit de wereld van marketing, media, creatie en communicatie. Het platform bestaat uit de journalistiek onafhankelijke vakglossy Adformatie, de website Adformatie.nl, de dagelijkse en wekelijkse emailnieuwsbrief, een online vacaturebank en diverse congressen en seminars.

Doelgroep

Alle professionals die bezig zijn met de vraag ‘hoe merken en organisaties zich gedragen’. Dus brand managers, content marketeers, cmo’s, communication directors, reputatiemanagers, creatieven, mediastrategen en pr consultants, maar ook natuurlijk growth hackers, sea­specialisten, creators en data­analisten.

Klik hier voor meer informatie over de mogelijkheden om uw bedrijf of product te profileren op het nieuwe Adformatie platform.

Advertentie

De plek waar je makkelijk een event kan vinden en plaatsen.

Terug naar overzicht

Smart Insights Event

voeg toe aan Outlook Agenda

soort event: seminar
onderwerp: direct marketing
wanneer: van 28 september 2017
good to know: Slechts 70 plaatsen beschikbaar

Op 28 september, tijdens het Smart Insight Event, buigen marketinggoeroes als Andy Mosmans (ARA), Oliver Koll (Institut für Marketing – Strategieberatung) en Michele van Waterschoot (GfK) zich over de belangrijkste bevindingen van Byron Sharp. Het evenement is een initiatief van ScanmarQED, de grootste aanbieder van sales en marketing analytics, planning en business intelligence software in Europa.
Heilige huisjes
In ‘How Brands Grow’ spelen data en onderzoek net als bij de dienstverlening van ScanmarQED een bepalende rol. In het boek schopt Sharp tegen heilige huisjes. Zo nuanceert hij de 80/20 regel die zegt dat 20% van de klanten verantwoordelijk zijn voor 80% van de omzet. Volgens hem is de 60/20 regel een betere weerspiegeling van de werkelijkheid. Zijn data laat ook zien dat marktaandeel een veel grotere rol heeft op merkloyaliteit dan eerder werd aangenomen. Hoe groter het marktaandeel, hoe loyaler de klant. Over merkloyaliteit gesproken: uit zijn onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel consumenten gemakkelijk switchen tussen Coca-Cola en Pepsi.

Nieuwe naam; ScanmarQED
Het Smart Insights Event is een initiatief van ScanmarQED. Het evenement is gekozen om de nieuwe naam van het Nederlands-Engelse fusiebedrijf wereldkundig te maken. Vorig jaar fuseerden Scanmar (wereldwijde marketing decision software) en marketingQed (marketing mix modeling en budget optimalisatie) en later dit jaar worden de nieuwe huisstijl en gezamenlijke propositie gepresenteerd.

Han Meijer, CEO van ScanmarQED, en John Dawson, eindverantwoordelijk voor de wereldwijde consulting-tak, nemen ieder vanuit hun eigen expertise een spreeksessie voor hun rekening.

Locatie

Eiland van Maurik, Wijk bij Duurstede

Meer informatie

Informatie opvragen

Adverteren

Adverteren

Adformatie is hét crossmediaal platform voor de marketingprofessional. Met 24 uur per dag nieuws, achtergronden en ontwikkelingen uit de wereld van marketing, media, creatie en communicatie. Het platform bestaat uit de journalistiek onafhankelijke vakglossy Adformatie, de website Adformatie.nl, de dagelijkse en wekelijkse emailnieuwsbrief, een online vacaturebank en diverse congressen en seminars.

Doelgroep

Alle professionals die bezig zijn met de vraag ‘hoe merken en organisaties zich gedragen’. Dus brand managers, content marketeers, cmo’s, communication directors, reputatiemanagers, creatieven, mediastrategen en pr consultants, maar ook natuurlijk growth hackers, sea­specialisten, creators en data­analisten.

Klik hier voor meer informatie over de mogelijkheden om uw bedrijf of product te profileren op het nieuwe Adformatie platform.

Advertentie